Nalazite se trenutno ovde:

*
MS Tim

W3Schools

    D O B R O    D O S L I    ! ! !




-->> DMCA <<---

* Pravila foruma

KODIRANJE LINKOVA
Sve linkove ili grupe linkova koji vode ka drugim sajtovima, a koje ostavljate u svojim porukama morate staviti izmedju odgovarajućih CODE tagova

DUPLIRANJE TEMA
Pre nego što želite da otvorite neku temu i postavite neke linkove...izvršite PRETRAGU. Izaberete željenu sekciju i namestite da Vam pretraga prikaže rezultate kao TEME, da biste imali sto pregledniji uvid u postavljene teme na forumu i da izbegnete da postavite duplikat.

POSTAVLJANJE TEMA
Da biste sebi i drugim članovima olakšali pretragu na forumu, potrebno je da temama date originalne nazive i godine proizvodnje.


Mikina auto mehanicarska radionica

Autor (Pročitano 401 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Mikina auto mehanicarska radionica
« poslato: 21 Decembar 2016, 20:54:07 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
                                                                                  [info]


Postovani moji zemljani forumasi ako nemate nista protiv otvorio bih ovu temu sa Vasim dopustenjem. U temi slobodno pisite o kvarovima koji su se desili na Vasem automobilu i kako ste te kvarove popravili.
Ako niste popravili svoj automobil, potrudicu se da Vam objasnim kako se sta moze popraviti. Naravno u Vasem domenu znanja i sa odgovarajucem alatom kojim raspolazete...

                                                                                   
 



Odg: Mikina auto mehanicarska radionica
« Odgovor #1 poslato: 22 Decembar 2016, 15:31:50 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
Drago mi je da je tema za sada toliko posecena, sto bi se reklo ima interesovanja od nasih zemljana. Da li Vam se desilo nekada da auto parkirate ( nebitno je da li je ispred zgrade ili u dvoristu ) uvece, a kad zelite ujutru da ga pokrenete. Auto " ni da drcne ", vergla  odlicno ali nece da sastavi.

 Sta ste u tom momentu preduzeli?
 

Odg: Mikina auto mehanicarska radionica
« Odgovor #2 poslato: 22 Decembar 2016, 20:53:40 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
Vidim da se clanovi interesuju za ovu temu pa je red da nastavimo tamo gde smo stali zemljani moji... Posto se i meni desio takav problem na mom slatom ljubimcu " golfu II 1,3L 89 god. ", krenuo sam u resavanju problema na sledeci nacin:

- prvo sam prekontrolisao da li u momentu verglanja dobijam struju na svecicama ( sreca je sto sam u kolima imao par dobrih svecica ), skinuo sam kabal sa cetvrte svecice i u taj kabal ubacio svecicu koja je bila u gepeku. Zamoli sam suprugu da zavergla  motor dok sam ja drzao kabal sa svecicom na glavi motora. U momentu verglanja bilo je varnice na svecici, sto je tek prvi uslov da motor proradi.

- drugo, sad prelazim da vidim kakav je dovod goriva ka karburatoru. Morao sam da skinem kuciste filtera kako bih dosao do dvogrlog karburatora marke Pierburg 2E. Sa automatskim sauhom i skinuo potisno crevo koje povezuje karburator i regulator pritiska goriva. U flasicu je ubacen kraj creva koji se povezuje sa karburatorom, zaverglao sam motor u trajanju od 4 do 5 sekundi. Gorivo nije krenulo ( u rezervaru ima sigurno dobrih 20l benzina ), znaci da puma ne vuce gorivo iz rezervoara.
 

Odg: Mikina auto mehanicarska radionica
« Odgovor #3 poslato: 25 Decembar 2016, 16:57:21 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
Proverio sam ispravnost usisnog i potisnog ventila pumpe na sledeci nacin:

- otspojio sam crevo od regulatora pritiska goriva ( crevo koje povezuje benzinsku pumpu i rgulator ),
- otspojio sam crevo dovodno ka benzinskoj pumpi i
- duvanjem u crevo koje je otspojeno od regulatora, nije poteklo gorivo ka usisnom vodu. Tacnije, nisam mogao sa vazduhom da izduvam gorivo koje je u benzinskoj pumpi.

 To je dobar znak da su ventili u pumi ispravni i da odradjuju svoj posao. Kompletirao sam instalaciju i nastavio dalje da je ispratim. Boljom kontrolom instalacije nasao sam gresku, dovodno crevo za benzin u delu gde se savija pod ostrim uglom od starosti ( originalno je ), puklo je. Pa je benzinska pumpa vukla fals vazduh, zamenom tog creva i filtera za gorivo benzin je najzad doveden u lonce karburatora. Golf je relativno lako upalio...
 

Odg: Mikina auto mehanicarska radionica
« Odgovor #4 poslato: 01 Januar 2017, 18:32:16 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
Koristim priliku da svim clanovima pozelim sretnu i uspesnu Novu Godinu!
 

Odg: Mikina auto mehanicarska radionica
« Odgovor #5 poslato: 02 Januar 2017, 10:03:05 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
                                                                                          [info]


Posto je toliko posecena ova tema: " Mikina auto mehanicarska radionica ", red je da joj damo malo teoretskog dela. Vezano za sistem koji ce mo se baviti, pa da krenemo moji zemljani:


 Mozemo slobodno reci da je karburator merni uredjaj, zadatak mu je da u svim rezimima ( hladni start, ler, srednji i visoki O/min. ) rada motora, pravilno izbalansira usisanu kolicinu goriva-benzina i vazduha. A da se pri tome dobije najveca snaga motora, sa sto manjom potrosnjom goriva i manjom emisijom stetnih izduvnih gasova.

              Radi na principu vakumskog usisavanja goriva i vazduha, kroz predvidjene otvore ( dizne ).

                         Karburatore mozemo podeliti:
                                   - prema broju grla, na jednogrle i dvogrle,
                                   - vrsti hladnog starta-sauha, sa rucnim i automatskim i
                                   - prema nacinu otvaranja difuzora, sa siberom i sa leptirom.

              Ima puno proizvodjaca karburatora, ja cu navesti neke: ZENIT, SOLEX, WEBER, PIERBURG, KEIHIN, FORD, VARAJET, STROMBERG, OZONE, MIKUNI i druge marke.

              Kad nam je povecana potrosnja goriva, kad nam auto ujutru tesko pali, kad se oseca trzanje motora, kad imamo knedlu kod dodavanja gasa i td., to je vise nego dobar znak da treba nesto preduzeti na ovom sistemu ubrizgavanja goriva.
 

Odg: Mikina auto mehanicarska radionica
« Odgovor #6 poslato: 04 Januar 2017, 21:49:35 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
                                                                                               [info]


           Pre dva dana, prijatno iznenadjenje, dolazi mi  Citroen 2CV-6  600 cm3. Mogu slobodno reci, motor u perfektnom stanju, jer je presao nepunih 70 000 km do sada ( neduva na odusci - iberlaufu ). Steta je sto su svecice stalno garava pa motor neravnomerno radi, a iz auspuha izlazi crni dim.

                           Otvorio sam karburator da proverim prohodnos svi kanala, visinu goriva u loncetu i kakve su dizne. Ler dizna je bila originalna, ali glavna dizna je zamenjena sa diznom 50% vecom ( sto je i uticalo da se svecice garave ).

                          Zamenom glavne dizne i pravilni podesenim obrtaja na leru,  paljenja i smese na leru ( odradjen moto test motora ). Dobio sam da imam 0,5% CO na 3000 O/min., i da su svecice vidno pobelele.
                       Motor je mirno radio sa svojim specificnim zvukom ( auspuh je originalan ). Provozao sam se sa vlasnikom koji se vidno obradovao kako njegov ljubimac sada radi...
 

Odg: Mikina auto mehanicarska radionica
« Odgovor #7 poslato: 07 Januar 2017, 11:08:32 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
Mir Bozji Hristos se rodi, sretan Vam Bozic...
 

Odg: Mikina auto mehanicarska radionica
« Odgovor #8 poslato: 08 Januar 2017, 14:18:38 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
                                                                                           [info]



                           Doslepan reno 5, po spoljnom izgledu, fino ocuvan auto. Kad sam otvorio haubu motora, motor besprekorno cist. Ali cvrc, prilikom verglanja gorivo preliva iz karburatora. Kad sam pitao: " Da li ste nesto dirali na karburatoru ", dobijo sam poznati odgovor: " Ne, taman posla, mi se tu nista nerazumemo".

                           Kad sam otvorio karburator ( odvojio poklopac karburatora od tela ), imao sam sta da vidim. Plovak nije postavljen, ocigledno da je neko nesto radio i zaboravio da vrati plovak.
                           Sva sreca pa imam rezervne delove, postavim plovak ( prekontrolisem ostale delove ), vratim pokloac na svoje mesto. Uz malo duze ( 5 - 7 sec. )verglanje ( jer su im bile garave i mokre svecice ), upalimo lepog renoa.
                           Ostavimo auto da se zagreje na radnu temperaturu,  u tom trenutku pocne objasnjenje kako nema plovka.

                           Kad nesto rasklapate moji forunasi ( nije bitno sta ), vazno je da delove koje skidate, ostavite tako. Da ih prilikom sklapanja lako vidite i vratite, ( vazno je da namate viska a ni manjka delova ).
 

Odg: Mikina auto mehanicarska radionica
« Odgovor #9 poslato: 10 Januar 2017, 15:23:31 »
 

Van mreže Bambo45

  • Zahvalnice
  • -Zahvalio: 9
  • -Pohvaljen: 2
  • Član u razvoju
  • ****
  • 20
    Poruke
                                                                                              [info]


Jos malo teoretskog dela kako bi lakse shvatili kako ovaj sistem radi. Sad bi se dotakli zemljani moji  srednjeg dela karburatora odnosno tela. Moglo bi se slobodno reci i centralnog dela karburatora, jer se na njemu i u njemu nalazi odredjeni broj elemenata, koji sa poklopcem i donjim delom ( ako ga ima ) cine celinu.

              Telo je izliveno isto kao poklopac, od aluminijumske legure. Nalegajuce povrsine su fino izbrusene da bi se dobilo idealno zaptivanje ( npr., gornja povrsina tela, gde se postavlja poklopac sa zaptivkom, ili donja povrsina, koja naleze na usisnu granu ili na donji deo karburatora, ako ga ima ( zavisi od konstrukcije )).

              U telu karburatora se nalazi komora-lonce, u kome se nalazi odredjena kolicina goriva-benzina. U loncetu su postavljene glavne dizne ( za svako grlo po jedna dizna ).
Pored komore-lonceta, kad uzmemo telo karburatora u ruke, videce mo jedan ili dva velika otvora-grla ( venturijeve cevi ), koje su konusnog oblika. Videcemo odredjen broj kanala gde prolazi vazuh ili gorivo, mehanizam za prihvatanje naglih preopterecenja, kanal za ler diznu, deo sauha i druge delove u zavisnist od konstrukcije karburatora.